פרופסור עקיבא פרדקין: מחנך, מנהיג ומייסד מכון 2PHD

פרופסור עקיבא פרדקין
פרופסור עקיבא פרדקין

פרופסור עקיבא פרדקין נולד וגדל בפתח תקווה, שם התחנך על ערכי מצוינות והשקעה אישית, ערכים שמובלים אותו לכל אורך הקריירה המקצועית המגוונת שלו. בשנת 1971 סיים את לימודיו במכון וינגייט במסגרת העתודה האקדמית, ולאחר מכן התגייס לצה"ל. במהלך שירותו הצבאי, פרופסור פרדקין שירת כקצין הספורט של חיל האוויר בתל נוף, והיה אחד משלושת המייסדים של יחידת החילוץ המפורסמת 669 כמדריך ללוחמה זעירה, קרב מגע וכושר קרבי. תרומתו זו זו נחשבת לאבן דרך חשובה בהקמת היחידה.

לאחר שהשלים את לימודי הדוקטורט שלו, הועבר פרופסור עקיבא פרדקין לשרת במילואים כמרצה בפו"מ זרוע אוויר, תפקיד אותו מילא עד שנת 1994. במהלך תקופה זו, תרם פרופסור פרדקין תרומה משמעותית לחינוך והכשרת דורות של מפקדים וקצינים בכירים.

פרופ' עקיבא פרדקין

הישגים אקדמיים ומקצועיים

פרופסור עקיבא פרדקין היה שחקן כדורסל פעיל ומשמעותי בליגות העל, ושיחק בנבחרות ישראל ברמות שונות. בהמשך דרכו המקצועית, הוא השתלב גם כמאמן בליגות העל (הפועל ר"ג, אליצור ת"א והפועל גן שמואל) ואימן את נבחרת הנוער של ישראל באליפות אירופה בשנת 1978. בסיום שירותו הצבאי בשנת 1973, התקבל פרופסור פרדקין ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, שם המשיך גם לתואר שני בסטטיסטיקה.

את לימודי הדוקטורט שלו התחיל פרופסור עקיבא פרדקין באוניברסיטת ת"א וסיים באוניברסיטת ניו אינלגלד (UNE ) באוסטרליה לשם נדד עם המנחה שלו ובה קיבל מלגת לימודים מלאה על הצטיינותו. בשנת 1998 הוענק לו תואר פרופסור מאוניברסיטת TOURO בארצות הברית, ומאז זכה לעוד שלושה תארי פרופסור ממוסדות אקדמיים מובילים.

מנהיגות אקדמית וחדשנות חינוכית

במקביל ללימודיו ועבודתו באוניברסיטת תל אביב, מונה פרופסור פרדקין למנהל היחידה לספורט באוניברסיטה, תפקיד אותו מילא בשנים 1973-1979. בהמשך, שימש כמנהל תיכון עירוני-מקצועי ו' בתל אביב, תפקיד שסיפק לו סיפוק רב בעבודה עם בני נוער והוביל אותו להבנה עמוקה של חשיבות החינוך וההשכלה וכול זאת תוך שהוא ממשיך ללמד שיטות מחקר וסטטיסטיקה בסמינר הקיבוצים בת"א ובמכון וינגייט .

פרופסור עקיבא פרדקין היה בין מקימי "המכללה למנהל", מוסד אקדמי חשוב בישראל, לימד בו סטטיסטיקה והיה שותף להקמת המסלול האקדמי שהוכר על ידי המל"ג. במסגרת תפקידיו השונים במכללה, הקים רשת של 12 בתי ספר תיכוניים בשם "תלם", וכן הוביל  את ייסודו והסמכתו של בית הספר למשפטים האקדמי הראשון מחוץ לאוניברסיטאות.

פרופסור עקיבא פרדקין
פרופסור עקיבא פרדקין
פרופסור עקיבא פרדקין
פרופסור עקיבא פרדקין

מייסד מכון PHD INSTITUTE

בשנת 1998 הקים פרופסור עקיבא פרדקין את מכון  PHD INSTITUTE, מוסד אשר תחת ניהולו מייצג בישראל 26 אוניברסיטאות מוכרות מרחבי העולם. המכון מספק ליווי אישי לסטודנטים ישראלים בתהליך קבלת התואר לדוקטורט, תוך כדי שהותם בישראל. עד כה סיימו את לימודי הדוקטורט שלהם במכון כ-1500 בוגרים, וכיום לומדים בו כ-300 דוקטורנטים נוספים.

פרופסור עקיבא פרדקין ממשיך להוביל את PHD INSTITUTE במסירות, ומתמקד בהנגשת השכלה אקדמית גבוהה לישראלים. בשנת 2023 לבדה נוספו 93 בוגרי דוקטורט חדשים ושלושה פרופסורים, וזאת לצד חתימה על הסכמים עם אוניברסיטאות נוספות, כולל שתי אוניברסיטאות אמריקאיות ואת האוניברסיטה הבינלאומית הפריזאית.

לסיכום

פרופסור עקיבא פרדקין הוא דמות מרכזית ומובילה בתחומי החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל. בעשייתו המגוונת והמגוונת, הוא שילב בין חדשנות אקדמית, מנהיגות חינוכית וניסיון מעמיק בתחומי הספורט וההוראה, והמשיך לתרום לחברה הישראלית באמצעות מפעל חייו – חברת PHD INSTITUTE. כל פועלו מונחה על ידי שאיפה למצוינות וחתירה לקידום החינוך והאקדמיה בישראל ובעולם.

פרופסור עקיבא פרדקין
פרופסור עקיבא פרדקין
פרופסור עקיבא פרדקין
פרופסור עקיבא פרדקין

למה כדאי ללמוד דווקא דרכינו?

נגישות