למה אני צריך תואר מוכר?

מתעניינים בדוקטורט רבים שפונים אלינו, לפני שמתחילים את התהליך חשוב להם מאד לוודא שהאונ' שאנחנו מייצגים הן מוכרות. לאחר שאנחנו אומרים להם שכן (האמת שזהו הדבר הראשון שאנחנו בודקים כאשר אנחנו בוחנים הסכם עם אוניברסיטה חדשה) ושואלים אותם למה התואר צריך להיות מוכר מבחינתם אנחנו במקרים רבים מקבלים שתיקה. הרבה אנשים לא יודעים למה חשוב שהתואר והאונ' שמציעה אותו יהיו מוכרים.

להלן הסיבות העיקריות שמישהו ירצה שהתואר שלו יהיה מוכר:

1. תו תקן: כמו שאנחנו מרגישים טוב יותר כאשר מוצר/ תרופה/ כלי רכב וכו' עומד בתו תקן כלשהו (מכון התקנים, משרד הבריאות ועוד) כך גם אנחנו מרגישים כלפי תואר מוכר. יש מישהו שבדק את האוניברסיטה ואישר את מסלולי הלימוד שלה, סביבת הלימודים שלה, יחס האוניברסיטה כלפי הסטודנטים וכו'.

2. דירוג שכר: קבלת דרוג שכר לדוקטור ממדינת ישראל (במגזר הציבורי) יתבצע רק עם הבוגר יעמוד במספר תנאים, כאשר אחד התנאים הללו הוא שהתואר והמוסד המעניק אותו יהיו מוכרים.

3. קידום באקדמיה: למרות שישנם מרצים ואנשי סגל אקדמי רבים בארץ עם תעודות ממוסדות לא מוכרים. כיום יותר ויותר מוסדות בודקים את ההכרה של האונ' שהעניקה את התואר של אנשי הסגל שלה. אין להתבלבל בין הבדיקה הזו לאישור משרד החינוך. יש אפשרות לקבל תואר מאוניברסיטה מוכרת ולהתקבל להרצות באונ'/ מכללות בארץ גם ללא אישור משרד החינוך.

אנחנו בPHD , ממליצים לסטודנטים תמיד ללמוד במוסדות מוכרים ואף לקבל את אישור משרד החינוך לתואר שלהם, לפני שהם מתחילים את הלימודים בפועל. המלצה זאת נובעת מכך שאף פעם אתה לא יכול לדעת מתי תידרש לאחד משני האחרונים המוזכרים לעיל: דרוג שכר במגזר הציבורי ו/או קידום באקדמיה.

יש לך סיבה אחרת להתעקש על תואר מוכר? שתף אותנו ואלוהי האקדמיה יהיה איתך לנצח.