עמוד הבית » 6 דרכים להגדיל את תפוצת המחקר שלך

6 דרכים להגדיל את תפוצת המחקר שלך

עבודתם של אקדמאים וחוקרים, לא מסתיימת בשלב של ביצוע מחקר מקיף וסיומו. אחד האתגרים הגדולים של חוקרים, אקדמאים ודוקטורנטים הוא בהרחבת מעגל התפוצה של המחקר שהם ביצעו ובפרסומו. הרצון לזכות בהכרה גדולה יותר ובמיצובם בעולם התוכן בו הם עוסקים נובע מכך שהערכה מקצועית, הוקרה, ומודעות הם חלק מהשאיפות של כל חוקר.

בבלוג זה החלטנו להתמקד בדרכים להגדיל את תפוצת המחקר שלך ולסייע לך במיפוי דרכים שונות לצורך מיצובך כמומחה בתחום. דרכים אלו יאפשרו לך "לטעום" את טעמה של ההכרה המקצועית, ההנאה והסיפוק, שמתלווים לפרסום ממצאי המחקר והתובנות הנלוות אליו והשגת ערך מקצועי נוסף.

ניתן למצוא קומץ קטן של מחקרים בתחומים שונים, אשר גם מבלי שהחוקר יעשה לגביהם פעולות יזומות, הפרסום אודותיהם נע באפיקים שונים "כאש בשדה קוצים". אולם את רוב התובנות המחקריות, המאמרים והרעיונות המדעיים והאקדמיים חשוב לפרסם ולשווק באופן אקטיבי באמצעים שונים, על מנת להשיג הכרה מקצועית ולהרחיבה.

להלן מספר דרכים לשיווק המחקר והרעיונות המחקריים:

  1. לפרסם את המחקר בכתבי עת חינמיים – מחקרים שלא פורסמו בכתבי עת משמעותיים ויוקרתיים, ניתן להעלות לכתבי עת חינמיים. כתוצאה מכך, גם אנשים שלא מעוניינים לשלם בעבור מחקרים, יוכלו להגיע גם למחקר שלך. בכך מספר הציטוטים אליו יזכה יהיה רב יותר.
  2. להעלות את תובנות המחקר והמסקנות המרכזיות בשקופיות ל – Slideshare – במסגרת עבודת הדוקטורט שלך ודאי השקעת מאמץ בהכנת מצגת עם תובנות, תוצאות, מסקנות וכו'. יש מה לעשות איתה! במקום למחוק אותה, חשוב להעלות אותה ל – Slideshare, תוך מיקוד והגדרת מילות מפתח, ובאמצעות זאת, לאפשר לכל העולם להנות ממנה ומהתובנות שהיא מרכזת בתוכה. בפעם הבאה שמישהו יחפש משהו בנושא, יתכן ויגיע גם אליך.
  3. לעשות שימוש ברשימת התפוצה שלך – רשימת תפוצה היא הרבה יותר מאשר רשימת כתובות של דואר אלקטרוני. ברשימת תפוצה עשויים גם להיות הרבה עוצמה, כוח ופוטנציאל חבוי נוסף להזדמנויות נוספות. לכן, חשוב לשלוח קישור למצגת לעמיתים שלך, לקוחות, מכרים וכו' דבר שעשוי להביא להגדלת התפוצה באופן טבעי. אנשים סביבך ודאי יתעניינו בממצאים ובשאלות, שהיו מסקרנות עבורך ובודאי ישמחו בשבילך ואף יסייעו לך להפיץ את הדברים גם למעגלים נוספים.
  4. לכתוב בלוג בנושא המחקר שלך – במטרה לייצר שיח משמעותי, עדכני ורלוונטי בנושא המחקר, בממצאים ובמסקנות. בבלוג ניתן לכתוב על נושא המחקר, לפרסם דברים מרכזיים שכתובים במחקר שלך, להוסיף דפי תוצאות ונספחים, כמו גם לשתף בחוויות אישיות שלך מהמחקר. זו דרך טובה לכתוב תוכן נרחב ולאפשר לאנשים להתרשם ולהגיב. בנוסף, בלוג הוא גם דרך מצויינת לקבל בקשות מקהל שמתעניין בנושא. קהל זה מקבל ערך מהפרסומים, לפרסום של תכנים נוספים וממוקדים שלך ולשתף מעגל מתעניינים נוסף.
  5. לתת מענה לאנשים ברשתות חברתיות – ישנן קבוצות חברתיות בנושאים רבים ומגוונים באתרים ובפלטפורמות דיגיטליות וקונבנציונאליות (פורום תפוז, קבוצות פייסבוק, quor, ResearchGate, LinkedIn וקבוצות מפגש בתחומים מסויימים). על מנת לבנות שם, למתג עצמכם מבחינה מקצועית וליצור הכרה, ניתן ליצור חשבון (או להשתמש באחד קיים) ולענות לאנשים על שאלות שמעסיקות אותם ובמידת האפשר אף לכוון ולהפנות אותם למחקר ולתוצאותיו. כדאי, בעזרת Google Alerts, לראות אם מישהו שאל שאלה מעניינת, שדורשת התייחסות בתחום הנחקר. חשוב להתייחס לפוסטים ומאמרים המפורסמים ע"י אנשים משמעותיים בתחום. אם עונים לך, חשוב לפרסם את התשובה שלהם ולהמשיך להתכתב איתם.
  6. להוסיף חתימה דיגיטלית הנושאת את נושא המחקר – חשוב ליצור חתימה דיגיטלית הכוללת את המחקר, חלקים ממנו, מצגות וכו' ולהוסיף אותה לכל דואר אלקטרוני, מכתב, פוסט וכו'. אנשים שמתעניינים בתחום או שמתעניינים בנושא עליו כתבת, יכנסו למחקר דרך חתימה זו. בדרך זו אנחנו עשויים לתרום למיצוב שלנו כמומחים בתחום אותו חקרנו.

יש לך שיטות אחרות?

שתף אותנו ואלוהי האקדמיה יהיה איתך לנצח.

Picture of פרופסור עקיבא פרדקין

פרופסור עקיבא פרדקין

בשנת 1998 הקים פרופסור עקיבא פרדקין את מכון PHD INSTITUTE, מוסד אשר תחת ניהולו מייצג בישראל 26 אוניברסיטאות מוכרות מרחבי העולם. המכון מספק ליווי אישי לסטודנטים ישראלים בתהליך קבלת התואר לדוקטורט, תוך כדי שהותם בישראל. עד כה סיימו את לימודי הדוקטורט שלהם במכון כ-1500 בוגרים, וכיום לומדים בו כ-300 דוקטורנטים נוספים.

מעוניינים לקבל מידע נוסף? שלחו לנו הודעה

נגישות